Home cold home

Tiden går fort när man har roligt, alldeles förjävla fort. Hemma i kylan igen, jag säger kylan, trots att jag knappt stuckit näsan utanför dörren sedan vi lämnade Arlanda igår morse. Haha, dagen innan hemresa sa min brorsa att det hade snöat hemma, jag stod och gapade i typ 20 minuter och sen tänkte jag springa ut på stranden och gräva ner mig någonstans - aaah! Som tur var blev detta inte fallet, men det var riktigt tungt att åka hem.

Så hur har jag haft det, vad har jag gjort?
Legat i solen och njutit av värmen långt in på eftermiddagarna, haft storshopping i Pataya och Rayong, simmat med rosa delfiner i Chanthaburi, badat vid ett vattenfall mitt inne i djungeln tillsammans med miljoner fiskar, varit i ett stort buddistiskt tempel och blivit välsignad av en munk. Jag har suttit på balkongen och läst bok efter bok på kvällarna, kört moppe alldeles för fort längs med Mae Phim's stränder, tittat på vågor utan att ha något att tänka på - alla tankar tänkta. Har ätit fisk och skaldjur som aldrig någonsin, druckit oändliga mängder cola och jordgubbsmjölk, kastat freesbee med min bror på stranden tills solen börjat gått ner, kastat mig i poolen på mornarna för att värmen är helt sanslös, tappat tidsuppfattningen helt vad gäller tid och datum - ingenting spelar någon roll.

Ja, that's about it :) Det har varit helmysigt vill jag lova, bilder kommer så småningom. Under 11 dagar därnere läste jag 7 böcker, har alltid veta att jag läser snabbt men det var himla längesen nu. Anyway, jävligt bra böcker, så kan ju dra ett litet boktips;

Insidan av Liam Norberg
Lyckans hjul av Kajsa Ingemarsson
Matilde av Denise Rudberg
Åse av Denise Rudberg

ja, det var dom jag kommer ihåg. Haha nej, nu är det upp och hoppa. Min tidsrytm är helt rubbad men jag gör mitt bästa. Puss!


Kommentarer
Postat av: bella

SJU BÖCKER!?! fan va du måste ha läst:D resan lät ju megaunderbar! nu tycker jag vi får ses snar´t:D

2009-11-07 @ 17:21:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0