make anything you want out of me

lalaala. Lyssnar på soundtracket till Snabba cash :) Sheri - U got me good, shietbra. Vill se filmen nu! Sedan New Moon är det en film som jag verkligen ser fram emot att se. Och Joel Kinnaman, amagaaad. Haha, fjortis på nolltid.



Solen skiner på mig denna måndagmorgon där jag sitter, måste kisa för att se skärmen. Strålarna reflekteras och kastar varmt ljus över hela rummet. Redan femton grader ute, minst.  Minus. Kände ni hur magin försvann? Haha. Nej det är några månader kvar med kylan, frågan är - sol & femton minus eller snöyra och fem minus? Jag låter det hellre vara klart in that case, hatar när det snöar och det slår alltid till när man för en gångs skull lagt ner lite tid på sitt utseende.

Mamma och jag diskuterade nyss drömmar. Äter ju mediciner och shit, och det gör att jag sover dåligt och drömmer helt galna saker. Och jag är så jävla inne i drömmarna att det på mornarna tar ett tag att fatta om det har hänt på riktigt eller inte. Igår natt drömde jag till exempel att jag skulle börja plugga. Och som boende - en stor byggnad, likande en lada. Där hade kanske 20 pers en egen "ruta" på ca 25 kvm där vi bodde. Inga väggar eller någonting. Jag hade min ruta längst intill en kortsida, och förutom sängen hade jag en platt-tv ståendes på golvet. Kommer ihåg i drömmen att jag sa till min kompis Emelie (Andersson), som också bodde där, när vi var påväg och skulle äta - "fan, tänk om det inte finns något tv-uttag nu". hahaha, orka tänka så långt i drömmen! Sen kom det upp en annan diskussion, låsa ladan - vem skulle ha nyckeln? Kämpigt att ha en nyckel på 25 pers. Jisses, garvade ihjäl mig när jag berättade det för mamma, kommer ihåg allt rakt av också!

Oj det här blev långt, men ska berätta om mammas dröm hon hade inatt som hon berättade nyss. Hon hade varit ute och gått, visste i drömmen aldrig vart men på något dagis eller bibliotek för det var massa gångar och barn lekte överallt. Innan hon gick in så hade hon tagit av sig skorna, ett par beiga kängor och ställt innanför dörren. När mamma sedan gått ut igen (med mormor trodde hon), så gick de en bit in mot stan. Mamma kollar då ner på sina fötter och utbrister "ånej, jag har "råkat tagit fel skor!". Mm, råkat sätta på sig ett par färgglada barnboots med snörning. (här garvade jag så jag grina). Mamma skulle då gå tillbaka för att ta rätt skor, men då hade folk börjat gå ut från biblioteket och mamma blev rädd att någon skulle "vafan, det där är ju mina skor!" och peka på dem hon hade på sig, så hon beslöt sig för att ha kvar dom färgglada barnskorna, "dom satt ju trots allt ganska bra". Hahaha, blir så fascinerad av hur man tänker, att man bryr sig och har känslor även i drömmarna. Helt sjukt. Bara idén av att ta fel skor? 



haha jag ska kila, blir väl lite fix på stan sen gymmet. 
Träning x2 idag, skönt! Ha en bra start på veckan nu :) puss

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0